Rinkodaros planas [SOSTAC modelis]

Marketingo planas yra panašus į gydymo planą. Vargu bau ar galėtume tikėtis puikių rezultato, jei ignoruotume diagnostikos etapą ir gydytume be gydymo plano. Todėl planuodami ir įgyvendindami rinkodaros veiksmus vadovaujamės SOSTAC [aut. PR Smith] metodika, kuri marketingo ciklą skirsto į 6 pagrindinius etapus:

 

  1. Situacijos analizė – Kur esame šiandien?
  2. Tikslai – Ką ir kada norime pasiekti?
  3. Strategija – Kaip sieksime tikslo?
  4. Taktika – Kokius veiksmus privalome suplanuoti ir atlikti?
  5. Veiksmai – Strategijos įgyvendinimas
  6. Kontrolė – Kaip stebėsime ir vertinsime rezultatus?

Labai svarbu įsigilinti į IDEALAUS kliento įpročius, elgseną ir pasirinkti pagrindinius kanalus, kuriais jis dažnai naudojasi ir pasitiki. Kuriuos kanalus rinktis, priklauso nuo Jūsų idealus pirkėjo – jo įpročių, elgsenos, kelionės žemėlapio ir komunikacijos tikslų. Pavyzdžiui, pasirinkę socialines medijas (Facebook, Instagram, …) arba naujienų portalus (delfi.lt; 15min.lt; lrytas,lt), mes galime pasiekti pirkėją ankstyvajame vartotojo kelionės etape – galėsime jį edukuoti ir užmegzti tvirtesnį emocinį ryšį. Google paieškoje klientas yra labiau pasirengęs pirkti, tačiau jis yra mažiau įsipareigojęs pirkti iš Jūsų – pasiūlymas turi būti akivaizdžiai patrauklesnis už konkurentų.

Jei rinkodaros resursai yra itin riboti, patartume rinktis ne daugiau bei 1 – 2 kanalus – svetainę (SEO/SEM), Facebook/Instagram, Linkedin ir t.t., bet jiems skirti visą dėmesį ir biudžetą. 

Populiariusi komunikacijos kanalai Lietuvoje:

  1. Svetainė
  2. Google paieška ir reklama (SEO/SEM)
  3. Remarketingas
  4. Push Up Notifications
  5. Facebook/Instagram/FB Messenger
  6. YouTube
  7. FB chatbots
  8. Linkedin
  9. Partnerysčių rinkodara (Affilate marketing)
  10. Naujienlaiškiai
  11. SMS
  12. Telefonas
  13. Naujienų portalai

Planuojant daugiakanalės rinkodaros kompanijas, būtina žinoti, kuriame kliento kelionės etape norime pasiekti klientą. Pavyzdžiui, jei klientas yra kelionės pradiniame taške ir nėra aiškiai suvokęs problemos arba iššūkio – mes galime ji pasiekti žiniasklaidos arba socialinių medijų pagalba. Jei klientas jau ieško problemos sprendimo – mes turime būti matomi Google paieškoje. 

Daugiakanalė rinkodara ir pardavimo kanalai

Jei Jūsų klientas sutiko su „cookie“ ar „pixel“ naudojimu, mes galime komunikuoti su juo praktiškai visos vartotojo kelionės metu. Tačiau žymiai efektyvesnis metodas  – pardavimų ir marketingo kanalas. Gavus kliento kontaktus (vardą, el.pašto adresą, telefoną…) ir sutikimą periodiškai siųsti informaciją, galime pasiekti puikių rezultatų mažiausiais kaštais.

1. Situacijos analizė

Šiame etape:

  • Išgryniname vertybes, viziją ir misiją, prekės ženklo identitetą
  • Įvertiname verslo ir marketingo rodiklius; ką ketiname pasiekti
  • Atliekame SWOT analizę, webauditą; kokie pavojai gali iškilti ateityje
  • Išgryniname Jūsų kompetencijas
  • Sudarome Jūsų idealaus paciento personą bei jo kelionės žemėlapį
  • Suformuojame unikalų vertės pasiūlymą.

2. Tikslai

Kokias rodikliais matuosime marketingo efektyvumą:

  • Žinomumas, klinikos arba gydytojo
  • Užklausų skaičius
  • Prenumeratorių skaičius
  • Naujo paciento įgyjimo kaina
  • Naujų pacientų skaičius

3. Strategija

Kas mūsų IDEALUS klientas? – sudaryti pirkėjo psichofizinį portretą; jo empatijos bei kelionės žemėlapį ir  nuspręsti, kokiais komunikacijos kanalais naudosimės. (Marketing Mix)

Parengti unikalų vertės pasiūlymą (UVP) ir suformuoti žinutę.

4. Taktika

Taktika apima rinkodaros strategijos detalizavimą. Ji atsako į klausimą, kokius veiksmus ir kada atlikti, kad pasiekti tikslą. Ji apima:

  • Marketingo kompleksą
  • Remarketingą
  • Pardavimo kanalus
  • Turinio planą
  • Marketingo ir komunikacijos planą

5. Veiksmai

Kas konkrečiai įgyvendins planą? Įgyvendinsime savo jėgomis? Samdysite integralaus marketingo ar specializuotą (SEO/SEM, socialinės komunikacijos ir t.t.) agentūrą? Kaip bendradarbiausite su marketingo agentūromis? Kas vadovaus rinkodaros kompanijai ir ją kontroliuos? Būtina pabrėžti, kad rezulatatų kontrolė ir analizė, turi išslikti užsakovo rankose. Kartais skaimeninės reklamos agentūros likę pristatyti tarpinius rezultataus, kurie nekoreliuoja su galutiniais verslo tikslais – apyvarta, pelnu ar naujų klientų (pacientų) skaičiumi.

6. Rezultatų stebėsena

Kas, kada ir kokius rodiklius kontroliuos? Apima:

  • Skaitmeninių kanalų rodiklius
  • Verslo rodiklius
  • Vartotojų elgseną
  • Vartotojų pasitenkinimą
  • Ataskaitų periodiškumą

Svetainių kūrimas

Dizainas

Šiandien sunku įsivaizduoti organizaciją, kuri neturėtų internetinės svetainės. Kartais verslo pradžioje mėginama išsiversti su Facebook puslapiu, tačiau ilgainiui jo nepakanka.

Jei nutarėte sukurti ar atnaujinti internetinę svetainę, pirmiausia reikia atsakyti į klausimą, kokius tikslus svetainė padės jums įgyvendinti:

  • Kurti prekės ženklo įvaizdį
  • Suteiks vartotojams išsamią informaciją apie paslaugas, prekes ar specialistus?
  • Edukuos klientus?
  • Reklamuti naujas paslaugas arba prekes
  • Parduoti prekes ar paslaugas

Svetainės struktūra, turinys, dizainas lemia konversijas, t.y. koks procentas svetainės lankytojų paskambins, išsiųs užklausą, paliks savo kontaktus, registruosis vizitui, o vėliau taps jūsų klientais (pacientais). Estetiškas, išskirtinis svetainės dizainas nėra aukštos konversijos garantija.

Kuo šis rodiklis aukštesnis, tuo santykinai mažiau išleisite reklamai – investicijų grąža į reklamą (ROI) bus didesnė ir jūs įgysite pranašumą prieš konkurentus.

  • Svetainės turinio kūrimas
  • Svetainės vidinių puslapių UX/UI dizainas
  • Pagrindinio puslapio turinys
  • Pagrindinio puslapio UX/UI dizainas
  • Vartotojo sąsąjos projektavimas
  • Turinio valdymo sistemos (TVS) programavimas
  • Website Ecommerce Development
  • Marketingo automatizavimo sąranka ir API kodo integracija
  • VVS (CRM) sąranka ir API kodo integracija
  • Google Analytics paskyros sąranga

Norite pasitarti?

Užpildykite formą ir mes netrukus su Jumis susisieksime. Pirmoji 30 min konsultacija nuotoliniu būdu NEMOKAMAI. Registruokitės dabar.