Marketingas pandemijos akivaizdoje

Išlieka ne stipriausi, o tie, kurie sugeba lanksčiai prisitaikyti. Virusas pakeitė žaidimo taisykles rinkoje. Ką turėtų daryti paslaugų marketingas?

Pirmą akimirką visus ištiko šokas. Juodajai Gulbei nebuvo pasiruošę niekas. (Įdomu, ką dabar rašo Nassim Nicolas Taleb?). Suvokusi problemos mastą vyriausybė ėmė spręsti trigubą biurokratinę šaradą: Kaip aprūpinti gyventojus apsaugos priemonėmis, nepažeisti viešųjų pirkimų procedūros ir nuraminti tautą.

Didysis verslas, palaimintas Verslumo Dvasios, išsyk ištiesė išmaldos ranką į valstybės biudžetą, o smulkusis ir vidutinis griebėsi gelbėtis kaip kas gali.

Pirmiausia atsigavo internetinė pekyba, o ypač maisto prekių. Pašokusi pirmosiomis karantino dienomis maisto prekių ir tualetinio popieriaus apyvarta iki neregėtų aukštumų, pastarosiomis dienomis grįžo prie įprastinių rodiklių. Internete žymiai išsaugo sveikų, ekologiškų maisto produktų paieškos – susirūpinome imunitetu.

Ar e-komercija yra tas gelbėjimo ratas, su kuriuo išplauks kiekvienas verslas?

Vargu, bau. Kuo ilgiau užtruks karantinas, tuo labiau keisis vatotojų prioritetai, o prekės ar paslaugos kaina, atidėto mokėjimo galimybė taps svarbiu kritiniu sėkmės rodikliu.

Ką daryti paslaugų verslui?

Daugelis iš jų šiandien „suspenduoti“ dėl karantino reikalavimų. Pavyzdžiui, odontologijos klinikos. Žemiau pateiktas grafikas iliustruoja kelių odontologijos klinikų svetainių lankomumo pokyčius karantino laikotarpiu. Tuo tarpu pacientų užklausų skaičius yra sumažėjęs kartais.

Kaip paslaugų marketingas turėtų reaguoti į pasikeitusią situaciją?

  • Google Ads reklama karantino laikotarpiu bus mažai efektyvi. Pacientai, kurie vis dar ieško internete paslaugų, neskubės priimti sprendimo pirkti. Investicijų į Google reklama rodiklis (ROI) bus žymiai prastesnis;
  • Naujienlaiškių rinkodara. Žemų kainų klinikoms šiuo metu, manau, neverta investuoti į reklamą. Po karantino kaina įgys žymiai didesnį svorį pacientui renkantis kliniką; verta palaikyti ryšį su esamais pacientais naujienlaiškais, telefonu arba sms, primenant apie save ir kviečiant pasidalinti informacija su draugais. Daugelį klinikų, kurios įbaugintos BDAR, įgnoravo naujienlaiškių rinkodarą ir nekaupė legalios pacientų DB, belieka užjausti;
  • Facebook / Instagram / YouTube. Pacientų atmintis apie jūsų kliniką tirpsta kaip ledynai Arktikoje, todėl šios priverstinės pauzės periodu svarbu, kad pacientai neužmirštų Jūsų. Socialinės medijos – puikus kanalas priminti apie save ir užmegzti emocinį ryšį su pacientu santykinai mažais kaštais. Prioritetas visoms vaizdo turinio formoms: nuotolinės konsultacijos; seminarai; … #PesonalBrandig #SoftBranding.
  • Tradiciniai RsV (PR) kanalai. Užtvindyti informacijos apie COVID-19, formacijos ir maisto pramonės reklamos, tradiciniai žiniasklaidos kanalai nėra patrauklūs dėl kainos ir „triukšmingos kompanijos“.
  • Medicinos turizmas praras aktualumą. Užsienio pacientai ir gyvenantys užsienyje tautiečiai artimiausiu metu vengs kelionių, todėl konkurencija dėl pacientų tarp odontologijos klinikų išaugs.

Jei kyla klausimų ir norite pasitarti, pasinaudokite nemokama marketingo konsultacija dabar!

Grafinis dizainas marketingas marketingo strategija pozicionavimas Renginiai SEO/SEM Svetainės Vaizdo turinys