Išsiskirk arba mirk! – vs. – Išsiskirk arba mokėk!
Pažvelkime į žemėlapį. Šalys ribojasi viena su kita sienomis, kurias pasirengę ginti. Šalių be sienų praktiškai neegzituoja. Savo ruožtu prekės ženklas privalo užimti “teritoriją” klientų galvoje ir “gintis” unikaliomis kokybėmis.
Stebėtina, tačiau daug medicinos įmonių planuodamos rinkodaros kompanijas praleidžia pirmąjį ir bene svarbiausią žingsnį – pozicionavimą.
Jei peržvelsime sveikatos priežiūros įmonių svetainės dažnai rasime skiltis “Kas mes?” arba “Kodėl mes?”. Čia turėtume rasti aiškų ir motyvuojantį atskymą pacientui, kodėl jam verta pasirinkti būtent šios įstaigos paslaugas.
Dažniausiai pasikartojantys teiginiai:
- Aukščiausia kokybė
- Kokybiškos paslaugos
- Ilgametė patirtis
- Malonus aptarnavimas
- Nuoširdūs patarimai
- Idealūs rezultatai
- Tik profesionalūs gydytojai
- Sertifikuoti gydytojai
- Kvalifikuoti gydytojai
- ……
Visų pirma, šios kokybės yra trivialios ir neišskiria mus “iš minios”. Be to, be šių kokybių mes aplamai negalėtume tikėtis parduoti savo paslaugų. Be to, teigdami be objektyvių įrodymų ar trečių šalių nuomonės, kad mes esame kvalifikuoti, patyrę, malonūs … tampame panašūs į pagyrūnus ir sukeliame pacientams nereikalingų abejonių.
Gera žinia – labai retas svetainės lankytojas skaito skiltis “Kas mes?” ir “Kodėl mes?”.
Deja, analogiška klaida pasikartoja reklamuojantis Google. Tuomet ši klaida kainuoja nemažus pinigus. Kai surenki paieškos žodį ir perskaitai klinikų ar kitų sveikatos priežiūros įstaigų reklamas, supranti, kad teks rinktis iš dešimčių “vienodų porų batų”. Reklamujantis konkuruojama vien “piniginės storiu”. Daugiau lankytojų (užklausų?) surenka svetainės, kurios dosniai moka Google Adwords.
Ar išties nebūtina medikams taupyti? Matyt, priklauso nuo paslaugų pelningumo. Teko pastebėti: kai kurios įmonės pradėję agresyviai reklamuotis staiga bemaž dvigubai sumažina arba nutraukia Google reklamą. Viena iš priežąsčių – kreipėsi pacientų daugiau, nei pajėgūs aptarnauti. Labiau tikėtina priežąstis – Google reklamos kompanijos rezultatai neišpildė lūkesčių.
Padidinti svetainės lankomumą ir konversiją, optimizuoti reklamos biudžetą egzistuoja daug būtų, tačiau vienas iš paprasčiausių – prieš reklamuojatis atlikti namų darbus. Išanalizuoti veiklą, rinką, konkurentus, išgryninti mūsų unikalalumą rinkoje bei suformuoti pagrindinę reklaminę žinią.