Yra paslaugų ir prekių, kurių vaizdas nesukelia vartotojui stiprių emocijų. Vertę vartotojas gali suvokti tik įsigilinęs į techninį aprašymą. Kita vertus egzistuoja prekės ar paslaugos, kurių vaizdai ar aprašymai gali sukelti nemalonius jausmus. Suteikti komunikacijai teigiamas emocijas padeda vaizdinės arba žodinės metaforos.

Pramoniniai šaldytuvai išoriškai mažai skiriasi vienas nuo kito. Išoriškai tai tiesiog nerūdijančio plieno dėžės. Žinoma, šaldytuvai ar šaldikliai gali labai skirtis techniniais parametrais: tūris, temperatūrų ribos, stabilumas, drėgmė kameroje, energetinė klasė, galų gale, patvarumas.

Teko išvysti JAV pramoninių šaldytuvų gamintojo „“True“ reklamą. Didžiuliai plakatai vaizdavo žadinanti apetitą maistą, o gaminiai atvaizduoti reklamoje miniatūromis.

Vienas iš efektyviausių būtų reklamuoti medicinos paslaugas – publikuoti „Prieš-Po“ procedūrų nuotraukas bei aprašymus.

Tačiau, iš vienos pusės, š.m. gegužės 25 d. įsigaliojus naujajam BDAR (bendrajam duomenų apsaugos reglamentui) viešai publikacijai būtina gauti raštišką paciento sutikimą, net jei yra nutylėtas arba pakeistas paciento vardas. Iš kitos pusės, ne visuomet „Prieš-Po“ nuotraukos yra estetiškos ir dera su įmonės korporatyviniu stiliumi.

Čia į pagalba ateina metaforos. Viena iš klinikų, kuri bene pirmoji ėmė plačiai naudoti metaforas socialinių tinklų komunikacijoje, yra „Grožio chirurgijos“ klinika.

Metafora gali ne vien perteikti, bet ir sustiprinti emociją. Taigi metafora ir hiperbolė eina kartu. Sutikite, žmonių, kurių oda atrodytų lyg apelsino žievelė dažnai nesutiksite. Tačiau šiuo atveju paciento problema išryškinama meniškai ir padeda pačiam pacientui lokalizuoti problemą.

Naudojant metaforas visuomet yra pavojus „perlenkti lazdą“.

Pirma, vartotojams gali susidaryti įspūdis, kad esame labai žaismingi. Sutikite, „labai žaismingas gydytojas“ ne itin kelia pasitikėjimą.

Antra, metafora negali būti interpretuojama dviprasmiškai. Reklama gali patikti daliai vartotojų, bet kitą dalį ji gali atstumti ir jūs prarasite lojalų klientą visam laikui.

Trečia, kyla pagunda juokauti. O šaipytis arba mėginti įžeisti vartotoją yra komunikacijos stilius, kuris puikiai pasiteisino Užkalniui, tačiau siūlant medicinos ar kitas aukštos vertės paslaugas, yra nepaprastai rizikingas. Galite mėginti, jei Jūs esate verslo ekstremalas. 🙂